keskiviikko 17. elokuuta 2016

Vetovoiman laki - voiko se toimia?

Ensimmäinen kokeiluni

Eräs ystäväni puhui minulle pari vuotta sitten vetovoiman laista. Elämäni oli solmussa ja siitä ulospääsy tuntui melkein mahdottomalta. En aluksi oikein pitänyt asiaa huomion arvoisena. Voisiko muka pitää paikkaansa, että jos ajattelet hyviä asioita, niitä alkaa tapahtua ja jos ajattelet huonoja asioita, niitä puolestaan tapahtuu? Voiko ajatuksilla olla niin paljon tehoa meidän elämässämme?

Useamman kerran puhuttuamme, ajattelin kokeilla ihan muutamalla asialla, joita ajattelisin joka aamu ja ilta ja joskus päivälläkin. Olin syvällä epätoivon suossa, vaikea tilanne parisuhteessa vei kaikki voimani. Aloin päättäväisesti ajatella joka päivä: "elämäni muuttuu paremmaksi, minulle tapahtuu hyviä asioita".

Meni vajaa puoli vuotta ja huomasin elämäni tosiaan muuttuneen. Olimme eronneet mieheni kanssa, saimme sovittua lastemme huoltajuudesta ja ennen kaikkea minulla oli tilaa hengittää omana itsenäni ja olla rauhassa jatkuvilta riidoilta. Muistan silloin miettineeni, voisiko tämä olla vetovoiman ansiota? Toteutuiko se hyvä, mitä pyysin?

Kirja nimeltä "Salaisuus"

Meni jälleen noin puoli vuotta ja minulle suositeltiin luettavaksi kirjaa nimeltä Salaisuus, jonka on kirjoittanut Rhonda Byrne. Hän kertoo vetovoiman laista ja kuinka se toimii. Lyhyesti tiivistettynä: Vetovoiman laissa hyvä energia vetää puoleensa hyvää energiaa. Kaikki ajatukset tulee keskittää siihen, mitä haluat sinulle tapahtuvan. Ja itse asiassa sinun pitää jo ajatella, että toivomasi on totta, mutta oikea aika ei vielä ole aivan käsillä. Joka päivä tulee ajatella. "hienoa, että olen jo päivän lähempänä sitä hyvää, mitä olen toivonut". Ajatusten keskittäminen hyvään tehostuu vielä, kun olet kiitollinen jo siitä, mitä sinulla on.

Luin Salaisuus -kirjan ja siinä kerrotut asiat tuntuivat melkein liian uskomattomilta. Että vetovoiman lain avulla voisi ansaita rahaa, edetä uralla, parantaa ihmissuhteita tai löytää uusia. Että lakia hyväksi käyttämällä voisi mullistaa omaa elämäänsä. Pureskelin kaikkea lukemaani useamman kuukauden, kunnes päätin toden teolla kokeilla sen voimaa. Voisiko se todella toimia, vai olisiko kaikki jotain "huuhaa höpinää".

Ajatusten keskittäminen

Aloitin siitä, että tein listan asioista, mitä toivon tulevalta mahdolliselta parisuhteelta. Sitten aloin ajatella joka kerta, kun maksoin laskuja: "Ei hätää, rahaa tulee kyllä kohta lisää tavalla tai toisella".  Meni jokunen kuukausi ja tapasin miehen, joka toteutti parisuhde-listani asioita hämmästyttävällä tavalla. Taloudelliset asiat alkoivat myös muuttua. Odottamattomalla tavalla ympärilläni olevat ihmiset alkoivat  tarjota minulle asuntoja lomakäyttöön tai maksoivat lounaita ja kahvilakäyntejä. Olen saanut lahjakortteja ja yllättäviä alennuksia eri liikkeissä. Mikä vielä ihmeellisintä, olen saanut pari palkankorotusta lyhyessä ajassa.

Kaikki kertomani on tietenkin voinut tapahtua omasta ansiostani, eikä vain ajatteluni tai toiveideni kautta. Mutta jollain tavalla olen alkanut uskoa vetovoiman lakiin. Hyvä saa aikaan hyvää, eikö se kuulosta loogiselta? Ei minulle loppujen lopuksi ole väliä mistä nämä asiat johtuvat, hienointa on, että ne tapahtuvat! Olisi mielenkiintoista kuulla muiden tarinoita, voiko vetovoiman laki tosiaan toimia?  Onko Sinulla kenties omakohtaisia kokemuksia asiasta?

Ei kommentteja: